Wat is relatiebeheer?

Op deze pagina lees je wat relatiebeheer is en hoe je relaties beheren eenvoudig en leuk maakt.

Inhoud van deze definitie pagina

Definitie relatiebeheer

Relatiebeheer betekent het onderhouden van de huidige klantrelaties met als doel het tevreden houden van deze klanten zodat zij vaker bij jou bestellen. Uiteraard verhoogt op die manier de omzet. In een CRM systeem wordt relatiebeheer makkelijker en overzichtelijker gemaakt.

Wat is goed relatiebeheer

Het is belangrijk om alle data over je klanten bij te houden en te categoriseren. Zo moet je niet alleen de standaardinformatie weten zoals het KVK nummer en het afleveradres. Wat veel belangrijker is, zijn de behoeften van de klant, wanneer je hem voor het laatst gesproken hebt en welke aantekeningen toen zijn gemaakt. Zo houd jij de vinger aan de pols en kun je je klant echt helpen door een waardevolle zakenpartner te zijn. Door je relaties goed te onderhouden weet jij wat er speelt op het moment dat het speelt. Door op dát moment met een passend aanbod te komen, kom je letterlijk als geroepen. Zo sleep je weer een extra sale binnen.

 Relatiebeheer

Relatiebeheer automatiseren

Relatiebeheer wordt eenvoudiger gemaakt met een CRM systeem. Een relatiebeheersysteem zorgt er namelijk voor dat jij real-time inzicht krijgt in de status van je klanten en dat ook nog eens overzichtelijk weergegeven op één plek. Niet langer hoef jij verschillende Excel bestanden en tabbladen te openen. PerfectView CRM zorgt ervoor dat jij het oog op de bal hebt en scoort wanneer de kansen zich voordoen. Bovendien is je marketing nu ook nog eens veel gerichter en efficiënter.

Wat levert een relatiebeheer systeem op?

CRM zorgt voor grip op je relatiebeheer

Aangezien je gemaakte afspraken altijd terugvindt. Maar ook ziet welke vragen er open staan. Het voordeel van CRM is dus dat je direct weet wat er speelt. Daarmee geef je zonder extra moeite persoonlijke aandacht aan je klant. Tevreden klanten zijn de basis van je succes. Ze kopen meer en vertellen jouw verhaal aan potentiële leads.

CRM ondersteunt je bij het sluiten van deals

Je stroomlijnt het volledige proces; van lead tot klant. Zo is elke fase van je sales funnel inzichtelijk. Deze informatie is vervolgens beschikbaar voor iedereen in je team. Waardoor je nooit dubbel werk doet. De status van je deal en je pijplijn, zie je terug in rapportages. Zo houdt je management op de hoogte van de voortgang. Kortom, je manager heeft een vinger aan de pols van het hele sales proces.

Marketingcampagne is succesvol omdat je de juiste personen benadert

Campagnes mislukken meestal omdat je aanbod niet goed aansluit op de behoefte. In PerfectView CRM segmenteer je eenvoudig verschillende doelgroepen. Je maakt dus altijd een relevante selectie. Vervolgens communiceer je gericht naar deze groep, waardoor het kanspercentage aanzienlijk verhoogd. Dit kan allemaal zónder aanvullende software. Tenslotte evalueer je de campagne in overzichtelijke CRM dashboards.

CRM zorgt voor een hoger klanttevredenheidscijfer

Een positieve ervaring maakt van je klant een ambassadeur. Elk klantcontact is daarbij van belang. Daarom is het monitoren van je klantenservice proces zo belangrijk.Een CRM systeem automatiseert en controleert je klantenservice. Door vragen of klachten van je klant als ticket op te nemen in je database. Het is zelfs mogelijk deze initieel te beantwoorden.

Je kan het hele proces zelf vormgeven, in je eigen stijl. Dit zorgt ervoor dat je efficiënt en relevant bent zonder je persoonlijkheid te verliezen. Ook gaat er nooit meer een melding verloren.

Relatiebeheer systeem uitproberen

Wil jij ook genieten van de voordelen van een relatiebeheer systeem? Vraag hier een gratis testaccount aan. Al duizenden winstgevende bedrijven zijn overtuigd en hebben hun omzet zien stijgen. Ook jouw bedrijf helpen wij graag verder met het beheren van klantrelaties.

2 CRM definities

CRM Systeem

Wat is een CRM Systeem? en wat levert het op? De definitie van een CRM systeem: een CRM systeem is een tool voor het managen van . Lees meer

1. Klantinformatie centraliseren Een CRM systeem verzamelt gegevens van je relaties op één locatie. Waardoor je niet hoeft te zo. Lees meer

2. Processen automatiseren Een CRM systeem automatiseert processen die je anders tijd kosten. Voorbeelden hiervan zijn: auto-rep. Lees meer

3. Verloren deals verminderen Hoeveel medewerkers onderhouden contact met je relaties? Zonder een CRM systeem documenteert iedere. Lees meer

4. Tijd en kosten besparen Je bespaart tijd. Omdat klantinformatie te benaderen is en processen zijn geautomatiseerd. Zo bespaar . Lees meer

1. Meer grip op je relatiebeheer Een CRM systeem zorgt voor grip op je relatiebeheer. Aangezien je gemaakte afspraken altijd terug. Lees meer

Afhankelijk van je CRM behoefte Wat het beste CRM systeem voor jou is, hangt van verschillende zaken af. Begin met inventariseren . Lees meer

CRM systemen verschillen op het gebied van functionaliteiten en voorwaarden. Iedere aanbieder heeft een aantal speerpunten. In het. Lees meer

De kosten van een CRM systeem verschillen per aanbieder. Over het algemeen betaal je op basis van een maandelijks abonnement. Houd. Lees meer

Conclusie Een CRM systeem werkt voor elke organisatie, groot of klein. Dankzij de geautomatiseerde processen sluit je sneller deal. Lees meer

Waarom kiezen organisaties voor het CRM systeem van PerfectView? Vraag hier je gratis PerfectView account aan. Binnen 1 minuut na . Lees meer

Wat is klantloyaliteit

Wat is klantloyaliteit? Op deze pagina lees je wat klantloyaliteit inhoudt, waarom loyaliteit belangrijk is voor ondernemers en ho. Lees meer