Social CRM is een verzamel term voor alles dat te maken heeft met de integratie van social media in je CRM systeem. Social media is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Binnenkort start er een generatie op de arbeidsmarkt die geen wereld kent zónder social media. Als organisatie is het van groot belang om op de hoogte te zijn van de sociale activiteiten van je relaties.

Social Media CRM

Social CRM biedt relevante informatie voor én over je organisatie

Het overgrote deel van je relaties zijn online. Ze delen, klagen, vragen én geven complimentjes online. Social media kanalen als Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+ YouTube en Instagram geven je een zeer waardevol inzicht in de wereld van je klant. De kans is namelijk groot dat ze het hebben over jouw organisatie of je product. Daarnaast is het ook interessant om bij te houden wat er gezegd en geschreven wordt je concurrent. Dit biedt immers kansen voor jou. In alle gevallen biedt social media je relevante informatie en dus (enorme) mogelijkheden op de gebieden klantenservice, voorlichting, verkoop en / of co-creatie.

Sociale informatie vastleggen, raadplegen, delen én opvolgen met Social CRM

Door de integratie van social media met PerfectView CRM Online bieden wij je één krachtig Social CRM instrument. Naast de bestaande functionaliteiten voor klassieke contactkanalen krijg je functionaliteiten tot je beschikking om informatie van relaties via online contactkanalen vast te leggen, te raadplegen, te delen én op te volgen. Zo kun je effectiever en met meer plezier (samen)werken. Dat leidt tot een verhoging van omzet en winst en verlaging van kosten. Tevens krijg je een (nog) beter uniform klantbeeld én klantcontact. Dat wil je toch ook?

Dankzij de integratie van social media met PerfectView kan je

  • per relatie links naar Twitter, Facebook, LinkedIn én een blog registreren
  • in 1 oogopslag de laatste tweets van relaties zien
  • een relatie direct toevoegen aan je Twitternetwerk
  • zien wat de mensen twitteren die je volgt met je persoonlijke Twitteraccount
  • zien wat je en je collega’s hebben getwitterd via ‘Team tweets’
  • tweets in kanalen gepresenteerd krijgen waarin je zoektermen voorkomen om klachten, ideeën, verkoopkansen en ambassadeurs te vinden voor je organisatie

De juiste functionaliteiten

De Social CRM van PerfectView biedt vervolgens de juiste functionaliteiten voor een goede opvolging van de gevonden tweets. Denk aan:

  • antwoorden en retweeten vanuit PerfectView CRM Online
  • een activiteit met betrekking tot een tweet bij een bestaande relatie aanmaken (zoals een taak) én direct een relatie aanmaken als deze nog niet bestaat

Social media effectief benutten met Social CRM

Met behulp van uitgebreide instellingen kun je er voor zorgen dat iedere gebruiker binnen je organisatie de juiste informatie en mogelijkheden in PerfectView CRM Online tot zijn beschikking krijgt, die er aan bijdragen dat hij of zij social media effectief kan benutten en customer relationship management kan verbeteren.

Ben je nieuwsgierig geworden naar onze mogelijkheden op het gebied van Social CRM? Je kunt ons CRM systeem twee weken lang gratis testen. Zonder verplichtingen en inclusief alle functionaliteiten.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.