23 okt. 2017 | CRM

5 CRM tips om nog succesvoller te zijn

CRM tips

5 CRM tips om nog succesvoller te zijn. Breng het direct in de praktijk: vraag een gratis CRM account aan.

  • Verhoog je omzet
  • Verlaag je kosten
  • Bespaar tijd
  • Verhoog je productiviteit
  • Neem betere beslissingen

1. Omzet verhogen met CRM

Met CRM weet je, bijvoorbeeld dankzij mogelijkheden om klanten te segmenteren en klantwaarde te managen, beter waar je klanten behoefte aan hebben, zodat je daar ook beter op kunt inspelen. Zo zorg je voor tevreden en trouwe klanten. Tevreden klanten komen sneller terug en dat levert meer omzet op. Zij geven deze tevredenheid door aan 8 (potentiële) klanten (terwijl ontevreden klanten dit gemiddeld aan maar liefst 22 andere potentiële klanten doorgeven). Trouwe klanten zorgen voor gezonde groei. Zij kosten minder, zijn bereid meer te betalen, kopen meer, blijven langer klant én dragen nieuwe klanten aan.

2. Kosten verlagen met CRM

Met CRM kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat klanten andere klanten aanbrengen (lagere acquisitiekosten), je dankzij kenmerken en selecties gerichter kunt communiceren naar kleinere groepen klanten (lagere communicatiekosten) en dat je daarvoor in aanmerking komende klantgroepen meer self-service of geautomatiseerde diensten aan kunt bieden (lagere transactiekosten). Zo kan je uw kosten dus (drastisch) verlagen.

3. Tijd besparen met CRM

Met CRM kost het weinig of minder tijd dan voorheen om klantinformatie te raadplegen, omdat het centraal opgeslagen staat en overzichtelijk wordt weergegeven. Er worden met CRM minder fouten gemaakt (die dus ook niet hersteld hoeven worden) en er hoeven minder (administratieve) handelingen te worden verricht. Door bijvoorbeeld je verkoopprocessen met CRM te stroomlijnen en automatiseren, kunnen je salesprofessionals de salescyclus verkorten.

4. Productiviteit verhogen met CRM

Met CRM kan je zorgen voor een hogere productiviteit. Zeker wanneer je in een gebruiksvriendelijk CRM systeem informatie niet dubbel hoeft in te voeren en informatie automatisch wordt aangevuld en goed leesbaar is, er een logische schermopbouw is en bedieningsknoppen steeds op dezelfde plaats staan. Door klantinformatie, historie en kennis direct en in één oogopslag op het scherm te hebben, kunnen gebruikers consistente en efficiënte service bieden voor verbetering van klanttevredenheid, -trouw én winstgevendheid.

5. Betere beslissingen nemen met CRM

Met CRM zet je een winstgevende koers uit door gebruik te maken van adequate rapportages. Rapportages zijn onontbeerlijk voor het aansturen en ondersteunen van een organisatie. Zij zorgen er voor dat je de juiste informatie, over de juiste periode krijgt. Dat leidt tot goede inzichten in kansen en bedreigingen waardoor je betere beslissingen kunt nemen. Salesrapportages kunnen salesprofessionals bijvoorbeeld snel toegang geven tot waardevolle gegevens, zodat ze efficiënt kunnen werken en ze meer tijd overhouden om te verkopen. Het afsluitpercentage van salestrajecten wordt vergroot en er worden meer klanten vastgehouden.

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView