Wat is klantloyaliteit?

Op deze pagina lees je wat klantloyaliteit inhoudt, waarom loyaliteit belangrijk is voor ondernemers en hoe technologie jou hierbij helpt.

Inhoud van deze definitie pagina

  • Wat klantloyaliteit is
  • Wanneer zijn klanten loyaal?
  • Hoe kun je klanten binden aan je bedrijf?
  • Wat is het verschil tussen klanttevredenheid en -loyaliteit
  • Klantloyaliteit en CRM

 

Definitie Klantloyaliteit

Loyaliteit betekent betrokkenheid van een koper ten opzichte van een product, dienst, merk of organisatie. Een lange en goede relatie met een klant levert in de toekomst herhaalaankopen op. Bovendien maakt een positieve houding van een loyale klant het waarschijnlijk dat hij jullie aanbeveelt bij anderen en dat hij anderen aanmoedigt ook jullie product/dienst te gaan gebruiken.

customer loyalty

Wanneer zijn klanten loyaal?

Klantloyaliteit refereert naar klanten die herhaaldelijk terugkomen voor méér. Een ander groot voordeel van een goede relatie met de klant is dat er kans op mond tot mond reclame ontstaat. Deze mond tot mond reclame kan weer nieuwe klanten opleveren.

Wat is het verschil tussen klanttevredenheid en -loyaliteit

Het meten van klanttevredenheid vertelt jou hoe de klant het zakendoen met jou in het (recente) verleden heeft ervaren. Een klanttevredenheidscijfer zegt hoe tevreden hij is over…

Terwijl het meten van klantloyaliteit jou helpt om de toekomst te voorspellen. De vraag is dan of de klant bij je blijft kopen. Of gaat het bedrijf groeien en gaat de klant meer afnemen bij jou?

Hoe kun je klanten binden aan je bedrijf?

Klantenbinding is een strategie om bestaande klanten aan je te binden voor langere tijd. Een lange en goede relatie met een klant levert in de toekomst herhaalaankopen op. Doordat er wordt geluisterd naar de individuele wensen van de klant is het mogelijk om zeer gedifferentieerde producten of diensten aan te bieden die als onderscheidend worden ervaren. Dit verhoogt uiteindelijk de loyaliteit.

Klantloyaliteit eenvoudig met CRM

Zeker bij grote bedrijven is het nog weleens lastig om de klanten te onderscheiden en te onthouden wat de individuele wensen zijn. Met ons CRM systeem haal je dit snel en gemakkelijk terug. Met ons CRM systeem heb je inzicht in de gegevens van je klanten en ben je in staat om relaties te beheren. Hierdoor wordt klanten aan je binden gemakkelijk en leuk.

Wil je het CRM uitproberen?

Test het voor 14 dagen gratis

1 CRM definities

Wat is customer intimacy strategie

Wat is een customer intimacy strategie? Je leest op deze pagina wat de definitie van customer intimacy strategie is en waarom dit . Lees meer