Waarom CRM?

Wat is CRM?

CRM staat voor Customer Relationship Management. In een CRM systeem worden klant- en relatiegegevens zoals bijvoorbeeld gespreksverslagen, verkoopkansen, en e-mailconversaties vastgelegd.

Door optimaal gebruik te maken van een CRM systeem stelt je jouw klanten en relaties centraal.

CRM wordt onder andere gebruikt voor het verbeteren van het bedrijfsresultaat en het verhogen van de winst. Bovendien creëer je met een CRM systeem een 360° klantbeeld. Met name instanties, gemeente, verenigingen, scholen en ziekenhuizen gebruiken CRM met dit doel voor ogen.

De resultaten van uw inspanningen kan je makkelijk controleren en analyseren. Je krijgt inzicht in de volledige historie van je klantcontact.

Al je vergaarde data is overal toegankelijk door het gebruik van een CRM systeem in de Cloud. Je kunt altijd werken op basis van up-to-date gegevens, of je deze nu individueel of met een team van medewerkers bewerkt.

Al met al biedt een CRM systeem je de mogelijkheid om je rentabiliteit, productiviteit en efficiëntie te verbeteren. Het stelt je in staat je werkprocessen te vereenvoudigen.

Klantenrelatiemanagement ondersteunt ondernemingen, die relatiebeheer niet aan het toeval willen overlaten maar actief willen benaderen.

Waarom een CRM systeem voor je onderneming belangrijk is

Wij spreken onze klanten dagelijks. Dan wel via onze support afdeling. Dan wel via onze coaches. Vraagt je bij ons een account aan dan nemen wij je persoonlijk mee in de wereld van CRM.

Omdat wij onze klanten al jaren helpen met het optimaal inrichten van CRM binnen organisaties, bedrijven, verenigingen, scholen, ziekenhuizen en gemeente weten we waar de uitdagingen liggen. Regelmatig horen wij klanten zeggen: “Informatie staat verspreid op plekken en in systemen, waardoor we geen overzicht meer hebben.”

Overzicht is een van de belangrijkste voordelen van CRM. Je werkt voortaan vanuit één systeem. Geen gekoppelde Excel lijsten meer. Door te werken vanuit één centraal systeem zul je merken dat het aantal fouten aanzienlijk terugloopt. Dit resulteert direct in het besparen van kosten en verhogen van je winst.

Maar ook het bieden van persoonlijke klantenservice, het waarborgen van kennis en het professionaliseren van offertes is een veelgehoorde behoefte.

Hoe kan een CRM systeem je helpen om meer te bereiken?

Door altijd de laatste informatie voor handen te hebben kan je gemakkelijk inspelen op ontwikkelingen. Er wordt ook van je verwacht dat je dat kan. We zijn immers gewend geraakt aan snelle bereikbaarheid van informatie met een druk op de knop.

Door te werken in de Cloud kan je ook buiten de deur realtime gegevens wijzigen. Het bijwerken van uw database gebeurt automatisch.

In het kort: de voordelen van CRM

✓ Stel uw klant centraal
✓ Verhoog uw productiviteit
✓ Analyseer uw resultaten
✓ Creëer overzicht in uw werkprocessen
✓ Benader uw relaties op een persoonlijke manier
✓ Verbeter uw professionaliteit
✓ Maak minder fouten
✓ Activeer uw contacten
✓ Communiceer effectiever met alle partijen
✓ Waarborg kennis binnen uw organisatie
✓ Maak eenvoudig selecties in uw database

Ontdek waarom ruim 4.500 kleine, middelgrote én grote organisaties uit meer dan 19 landen PerfectView software gebruiken op desktops, laptops, tablets en smartphones voor relatiebeheer, verkoop, marketing én klantenservice. Door klanten beoordeeld met bijna een 9 Klantenvertellen_Sterren_PerfectView_CRM.

Start met testen