Wat is CRM?

Wat is CRM

 

Wat is CRM? De afkorting CRM staat voor Customer Relationship Management. In een CRM systeem wordt waardevolle informatie van je relaties vastgelegd. Door CRM succesvol in te zetten creëer je meer kansen die je beter kunt opvolgen.

De definitie van CRM is dus het centraal stellen van mensen in plaats van producten of diensten: Customer Relationship Management. Dat lijkt een open deur maar veel organisaties werken andersom. Vaak geloof je zo sterk in je eigen product, dienst of doel dat het belang ervan vanzelfsprekend lijkt.

CRM helpt je om relatiegericht te werken. Of het nu klanten, leden, studenten, collega’s, aandeelhouders, zakelijk partners, leveranciers of patiënten betreft. De volgende stap in het professionaliseren van je onderneming is werken met CRM.

PerfectView CRM Gratis Testen

Wat is de toegevoegde waarde van CRM?

Door CRM te gebruiken zal je merken dat je relaties meer waarde opleveren

Hoe meer informatie je verzamelt hoe gerichter je antwoord kunt geven op vragen. Wanneer je meer vragen kunt beantwoorden wordt de betrokkenheid van je relaties bij jouw organisatie groter. Als die betrokkenheid groter is zal je merken dat je relaties meer waarde opleveren.

 

‘Door gebruik te maken van CRM stel je mensen centraal.’

Wat maakt CRM zo belangrijk?

CRM gaat ervoor zorgen dat je groeit. Niet alleen je prestaties worden beter maar ook je merk wordt sterker. Dat lijkt te mooi om waar te zijn maar met CRM zijn die beloftes heel concreet te maken.

Betere prestaties

Of je nu zelfstandige bent of manager van een sales team, gedurende de dag verzamelen jij en je collega’s ontzettend veel informatie. Accountmanagers zitten op locatie en vangen wensen op, klantenservice medewerkers chatten met zowel bestaande als potentiële klanten over mogelijke productverbeteringen, marketeers verzamelen doelgroep informatie en ga zo maar door. Al deze kennis wordt vaak op verschillende locaties of in verschillende systemen bewaard. Soms zelfs alleen in het hoofd van een collega. Terwijl productverbeteringen juist terecht moeten komen bij productontwikkeling. En verkoopkansen bij het sales team.

Belangrijke details die het verschil kunnen maken tussen het wel of niet overgaan tot aankoop raken verloren. Customer Relationship Management zorgt ervoor dat deze details worden overzichtelijk worden vastgelegd. Alle voorkeuren, wensen, opmerkingen, vragen en opmerkingen staat bij elkaar genoteerd. Voor iedereen op elk moment en elke locatie toegankelijk via de cloud. Zo ben je in ieder gesprek altijd volledig op de hoogte van de stand van zaken. Je kunt sneller inspelen op de behoefte van je klant en boekt dus ook sneller en meer resultaat.

Versterk je merk

CRM zorgt ervoor dat iedereen in je organisatie altijd en overal op de hoogte is van het volledige beeld dat er bestaat rondom je relatie. Niet alleen van de actuele situatie maar ook van de historie.

Stel je voor dat een klant je opbelt. Gister heeft deze persoon via Facebook laten weten niet blij te zijn met je service. Een medewerker van de klantenservice heeft dit goed opgepakt maar deze persoon belt nu naar de sales afdeling in plaats van naar de klantenservice. Dan is het fijn dat je de historie van deze klant kunt inzien. Door er proactief op in te spelen zorg je ervoor dat je klant zich gewaardeerd voelt.

Gewaardeerde klanten zijn loyaal aan je merk. En een klant die loyaal is zal dit ook uitdragen. Zo wordt je relatie je eigen ambassadeur.

Geen betere reclame dan mond-tot-mond reclame. Dat is de basis van ieder marketingboek. We zijn als consument of deelnemer altijd gevoelig voor wat onze eigen omgeving ons aanraadt. Door Customer Relationship Management in te zetten voor je klantenservice ga je direct resultaat merken in je klanttevredenheidscijfers.

Wat betekent CRM in de praktijk?

CRM wordt heel breed ingezet onder andere voor het verbeteren van bedrijfsresultaten. De voornaamste verdienste van CRM is echter het opbouwen van langdurig en inhoudelijk contact met je relaties. Je creëert met CRM een 360° beeld van al jouw relaties. Elk contact tussen jou en je klant is een kans om te dienstverlening te verbeteren, je producten te verkopen of meer service te bieden.

CRM heeft vier pijlers. Customer Relationship Management werkt het beste als deze pijlers alle vier worden benut.

Sales

Verander je verkoopproces door CRM te gebruiken voor je leadgeneratie. Het benaderen van je potentiële klant is een van de belangrijkste fases in je sales funnel. Door alle gegevens te monitoren kun je direct zien welke trajecten succesvol zijn. Zo kun je bijsturen precies wanneer het nodig is. Gebruik CRM vervolgens in alle fases van je pijnlijn. Plan afspraken, stuur offertes, en sluit deals.

Marketing

Gebruik Customer Relationship Management om je klanten en prospects nóg beter te begrijpen en te benaderen. Stuur gerichte e-mail marketing campagnes (nieuwsbrieven). Bepaal voor selecties je eigen kenmerken op basis van jouw marketingmix. Jij kent je doelgroep bestand het beste. Zo kun je heel specifiek targeten. Na afloop van een campagne of actieperiode kun je resultaten analyseren in gemakkelijk te generen dashboards.

Klantenservice

Zet CRM in om je klantenservice te stroomlijnen. Een duidelijk ticketsysteem creëert inzicht en overzicht. Een relatie neemt via verschillende kanalen contact met je op. Misschien wel via drie verschillende kanalen tegelijkertijd. Een CRM systeem zorgt ervoor dat iedere medewerker inzicht heeft in het totale klantbeeld. Logischerwijs kun je dan betere service bieden. Betere service leidt tot meer tevreden klanten. Tevreden klanten komen niet alleen vaker bij je terug, ze besteden doorgaans ook meer. Volgens onderzoek maar liefst 33% meer dan nieuwe klanten.

Relatiebeheer

Netwerken, het zowel online als offline leggen en onderhouden van contacten, is voor elke voor organisatie van belang; commercieel en non-profit. Door Customer Relationship Management als basis te gebruiken voor je relatiebeheer ben je altijd en overal op de hoogte van de laatste stand van zaken, zowel zakelijk inhoudelijk als persoonlijk.

Hoe CRM werkt

CRM is een strategie die je als organisatie moet omarmen. De functionele invulling werk je uit in een CRM systeem. Maar zonder strategie en implementatie zal het resultaat tegenvallen. Je kunt je voorstellen dat dit wellicht een stukje verander management met zich mee brengt. Het belang van CRM moet gedragen worden door de gehele organisatie.

CRM cloudCRM in de cloud

Geen zware software systemen meer die je lokaal moet opslaan op je eigen serverruimte maar een platform dat je via het internet benaderd. CRM systemen in de cloud zoals PerfectView CRM Online zorgen ervoor dat al je vergaarde data overal toegankelijk is. Je kunt altijd werken op basis van up-to-date gegevens, of je deze nu individueel of met een team van medewerkers bewerkt. Zowel op desktop, mobile en tablet. Dit geeft je de flexibiliteit die je nodig hebt.

De cloud is een veilig platform voor je data. Veel veiliger zelfs dan lokale installaties. Alle informatie wordt opgeslagen op servers die met de hoogste prioriteit en zwaarste firewalls worden beveiligd. Geen cloud in Amerika, maar gewoon hier in Nederland.

Ben je benieuwd naar hoe wij je gegevens beschermen?

Wat is de beste manier om CRM in te zetten?

Al met al biedt een CRM systeem je de mogelijkheid om je rendement, productiviteit en efficiëntie te verbeteren.

  1. Het verbetert je sales prestaties
  2. Het stelt je in staat je werkprocessen te vereenvoudigen
  3. Het versterkt je merk
  4. Het maakt netwerken gemakkelijker
  5. Het vergroot je klantloyaliteit
  6. Het biedt je up-to-date analyse tools

Een CRM systeem heeft dus duidelijk een positieve invloed op je organisatie.

Als de keuze voor CRM eenmaal gemaakt is begint het pas. Want het succesvol implementeren van Relationship Management lijkt een hele klus. Gelukkig valt dat alleszins mee. Het begint bij een goed plan van aanpak; een blauwdruk van het proces. Een training en coaching zijn de volgende stap.

Waarom 4.800+ organisaties in Nederland kiezen voor PerfectView CRM Online

PerfectView houdt zich sinds 1984 bezig met de ontwikkeling van customer relationship management software. Wij zijn met recht expert te noemen. Als leverancier van een relatiebeheersysteem stellen wij zelf jou als onze klant centraal. Dit betekent dat je altijd gebruik kunt maken van onze onbeperkte support. Onbeperkte dataopslag hebt voor al je gegevens. Altijd in het Nederlands geholpen en ondersteund wordt. En van ons excellente dienstverlening mag verwachten.

Omdat we weten dat de implementatie van CRM voor kleinere teams een grote impact kan hebben is ons prijsmodel daar op ingericht. Wij steunen startende ondernemers en teams. De eerste vijf gebruikers krijgen én behouden bij ons een blijvende korting. Ongeacht je groei. De eerste vijf gebruikers betalen slecht €10,- per persoon voor alle functionaliteiten.

Devices_PerfectView_CRM

Samengevat PerfectView CRM

  • Een alles-in-een pakket voor een vaste prijs
  • Veilig en onbeperkte dataopslag in Nederland
  • Gratis Nederlandse service & helpdesk
  • Eenvoudig en gebruiksvriendelijk
  • Nederlandse organisatie

Gratis CRM testaccount

Vraag hier uw gratis PerfectView account aan. Binnen 1 minuut na
de aanvraag kunt u al vrijblijvend alle features testen. Ook met collega’s!

U zit nergens aan vast
Er wordt niet automatisch verlengd
Data kan meegenomen worden naar een betaald account
Persoonsgegevens worden niet gedeeld met derden

Onze ruim 4.700 klanten vertrouwen dagelijks op de krachtige online CRM software van PerfectView.