Veelgestelde vragen Perfectview CRM online

Hieronder staan korte en krachtige antwoorden op veelgestelde vragen met betrekking tot PerfectView CRM Online. Als je meer wilt weten over de vraag of het antwoord, klik dan -indien van toepassing- op ‘Meer informatie’.

On-premise software van PerfectView

Wat is de laatste versie en hoe kom ik hieraan?

Algemeen

Wat heb ik nodig om te kunnen werken met PerfectView CRM Online?

U kunt PerfectView in onze CRM Cloud gebruiken als u over een desktop / laptop / tablet / smartphone (Android & iPhone) mét internetverbinding beschikt. Meer informatie »

Over welke functionaliteiten beschikt PerfectView CRM Online?

Functionaliteiten voor ondersteuning van Relatiebeheer, Sales & Klantenservice. Meer informatie » 

Hoeveel bedraagt de standaard data opslag?

  • Gratis Solo account of gratis testaccount : 50 MB per omgeving
  • Betaalde account – onbeperkte dataopslag!

Kan ik het aantal gebruikers uitbreiden?

U kunt onbeperkt uitbreiden met gebruikers.

Hoelang duurt de implementatie?

Er is geen implementatie noodzakelijk. Meer informatie »

Hoe verhoudt PerfectView zich tot vergelijkbare pakketten?

PerfectView is -in tegenstelling tot bijvoorbeeld Salesforce / Microsoft / Zoho / Teamleader – van Nederlandse bodem en ondersteunt op een unieke manier in Relatiebeheer, Sales & Klantenservice. Meer informatie »

Hoe kan ik zelf de kracht van PerfectView CRM Online ervaren?

Door een gratis testaccount aan te vragen. Meer informatie »

Welke organisaties maken gebruik van PerfectView CRM Online?

Kleine, middelgrote én grote organisaties op MKB, non-profit en overheidsgebied. Meer informatie »

Waar kan ik inloggen / aanmelden?

Via https://online.perfectview.nl of door op de inloglink ‘aan de bovenkant van de website te klikken.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten …’ op het aanmeldscherm (https://online.perfectview.nl).

Hoe kom ik in het bezit van een gebruikersnaam en wachtwoord?

Vraag een gratis testaccount aan of laat uw collega (beheerder) u als gebruiker aanmaken indien uw organisatie reeds gebruik maakt van PerfectView CRM Online.

Wanneer is PerfectView bereikbaar voor hulp?

Op werkdagen (ma-vr) tussen 9.00 uur en 17.30 uur door in PerfectView CRM Online op ‘Help mij’ (groene knop aan de rechterkant van het scherm) ‘Stel een vraag’ te drukken of contact op te nemen via telefoonnummer 0887 – 751 305.

Waar kan ik de voorwaarden vinden?

Klik hier voor de voorwaarden / online overeenkomst »

Wat zijn belangrijke nummers ?

  • Bank : Rabobank 38.18.89.319
  • IBAN : NL50RABO0381889319
  • BIC : RABONL2U
  • KvK : 27247845
  • BTW : 38.518.B.01

Waar is PerfectView lid van?

  • MVO Nederland – met betrekking tot maatschappelijk verantwoord ondernemen (meer info )
  • PvKO – met betrekking tot klantgericht ondernemen (meer info )

Is PerfectView actief op social media?

Ja, kijk voor meer info op:

Editie & Prijs

Hoeveel edities zijn er van PerfectView CRM Online?

Er is maar één editie. Meer informatie »

Wat kost PerfectView CRM Online?

  • PerfectView testaccount is gratis (14 dagen testen met volledige CRM functionaliteit : vraag hier een account aan »)
  • PerfectView investeert in beginnende CRM gebruikers met een blijvende korting voor 1 tot en met 5 gebruikers a € 10,- per gebruiker per maand (facturatie per jaar)
  • U heeft 5 gebruikers met korting in uw account? Dan kunt u uitbreiden met gebruiker 6 en verder tegen het scherpste tarief in de CRM markt a € 25,- per gebruiker per maand.

Meer informatie »

Klant worden?

Vanaf een betaalde account (na de 14 dagen testperiode) gaat u -door op ‘Klant worden ?’ te drukken in PerfectView CRM Online- een jaarcontract aan met een begin- en einddatum. U kunt op elk moment extra gebruikers(licenties) toevoegen. U ontvangt dan een factuur om bij te betalen tot aan de einddatum van het contractjaar. U kunt ook op elk moment gebruikers(licenties) verwijderen. U ontvangt dan geen credit voor het lopende contractjaar i.v.m. verplichtingen die PerfectView aangaat voor uw CRM account.

Hoe vindt de facturering plaats?

Per jaar vooruit; u ontvangt dan ook geen credit voor niet gebruikte licenties o.i.d. in verband met verplichtingen die wij zijn aangegaan.

Features

Op welke manier krijg ik ondersteuning bij Relatiebeheer?

Bijvoorbeeld met het relatienetwerk, documentbeheer en sjablonen. Meer informatie »

Op welke manier krijg ik ondersteuning bij Sales?

Bijvoorbeeld met leadopvolging, salestrajecten en offerteregistratie. Meer informatie »

Op welke manier krijg ik ondersteuning bij Marketing?

Bijvoorbeeld met kenmerken, selecties en mailings. Meer informatie »

Op welke manier krijg ik ondersteuning bij Klantenservice

Bijvoorbeeld met supportvragen en klachten. Meer informatie »

Waar vind ik een lijst met alle features?

Volg deze link.

Mobiel gebruik

Kan ik PerfectView op een Android toestel gebruiken?

Ja, u kunt PerfectView op een Android toestel gebruiken. Meer informatie »

Kan ik PerfectView op de iPhone of iPad gebruiken?

Ja, u kunt PerfectView op de iPhone of iPad gebruiken. Meer informatie »

Windows- / Mac-gebruik

Werkt PerfectView i.c.m. Windows én Mac

Ja, PerfectView CRM Online werkt in combinatie met Windows én Mac. Kijk voor meer informatie ook op:

Zelf doen

Wat kan ik allemaal zelf doen in PerfectView CRM Online?

Extra gebruikers(licenties) toevoegen, sjablonen aanmaken en aanpassen, keuzelijsten aanpassen, instellingen juist zetten én nog veel meer. Meer informatie »

Updates

Hoe kom ik aan nieuwe updates / versies?

PerfectView zorgt voor nieuwe updates / versies.

Hoe kom ik erachter wat er is toegevoegd / aangepast met een update?

PerfectView publiceert productnieuws zodat u weet wat de vernieuwingen en / of verbeteringen zijn. Deze kunt u raadplegen op onze website onder Nieuws > Product.

Ondersteuning

Hoe kan ik zelf leren om PerfectView goed te kunnen gebruiken?

PerfectView is eenvoudig in gebruik, zeker als u gewend bent te werken met computers en wereldstandaarden (denk aan software van bijvoorbeeld Microsoft en Google). Voor specifieke vragen kunt u diavoorstellingen van screenshots met markeringen en begeleidende teksten raadplegen in PerfectView CRM Online (via ‘Help mij’ (groene knop aan de rechterkant van het scherm) ‘Helpsliders’).

Kan ik een beroep doen op helpdeskondersteuning?

U kunt altijd terecht bij de professionals van onze gratis Servicedesk o.a. door op de groene ‘Help mij’ knop te drukken in PerfectView (rechterkant van het scherm). U stelt uw vraag en geeft aan of u het antwoord via telefoon of mail wilt ontvangen. Meer informatie »

Browser

Welke eisen worden er gesteld aan de browser?

PerfectView CRM Online werkt met Chrome, Firefox, Internet Explorer en Safari.

Hoe pas ik mijn browserinstellingen aan zodat PerfectView CRM Online probleemloos werkt?

Bekijk de instructies en volg de stappen.

Beveiliging (data)

Worden er back-ups gemaakt?

PerfectView zorgt er voor dat er back-ups worden gemaakt van uw data.

Waar staat mijn data?

Uw data staat bij het Nederlandse Claranet dat garandeert dat PerfectView optimaal ‘performed’, in een veilige omgeving en volgens de eisen die uw business er aan stelt

Hoe zorgt PerfectView voor veiligheid ?

Wat doen wij
– wij zullen nooit per e-mail of per telefoon vragen om vertrouwelijke informatie, zoals gebruikersnaam of wachtwoord
– het adres betreft een https-adres : HyperText Transfer Protocol Secure, afgekort HTTPS, is een uitbreiding op het HTTP-protocol met als doel een veilige uitwisseling van gegevens. Bij gebruik van HTTPS worden de gegevens versleuteld, waardoor het voor een buitenstaander, bijvoorbeeld iemand die afluistert, onmogelijk zou moeten zijn om te weten welke gegevens verstuurd worden
– alleen de gebruiker kent zijn eigen gebruikersnaam in combinatie met zijn wachtwoord
– wachtwoorden zijn (zelf) aan te passen
– er kunnen IP-adressen opgegeven worden waarvandaan er ingelogd kan en mag worden

Wat vragen wij van onze gebruikers
– controleer het adres in de adresbalk bovenaan het venster van uw browser
– controleer of de site zich in de beveiligde modus bevindt
– meld alle fouten die u opmerkt
– als u PerfectView wenst te verlaten, adviseren wij u dit te doen door uit te loggen en niet door zomaar uw browser te sluiten
– laat uw computer niet onbeheerd achter en vermijd het gebruik van computers waarvan u niet zeker bent of ze wel voldoende beveiligd zijn (cybercafés)

Is er een pentest gedaan?

Ja, volg deze link voor meer info.

Moet PerfectView voldoen aan de Patriot Act?

Nee, in tegenstelling tot Amerikaanse bedrijven als Salesforce, Google en Microsoft hoeft het Nederlandse PerfectView haar klantgegevens en CRM klantdatabases niet te overleggen aan de Amerikaanse overheid op eerste verzoek. Uw gegevens zijn bij PerfectView dus 100% veilig en kunnen niet in handen vallen van een (buitenlandse) overheid. (zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/USA_PATRIOT_Act)

Upgraden (klant worden)?

Hoe kan ik klant worden?

Door in PerfectView CRM Online op ‘Klant worden?’ te klikken en de stappen in het korte stappenplan te doorlopen.

Blijft de data uit mijn testaccount bewaard als ik upgrade naar een betaald account?

Als u upgrade naar een betaald account (via ‘Klant worden ?’ in het linkermenu in PerfectView), dan blijft de ingevoerde data uit uw testaccount bewaard.

Gebruikers(licenties) verwijderen / opzeggen

Hoe kan / moet ik opzeggen?

Dit dient te gebeuren:

1 – Minimaal drie (3) maanden vóór de datum van de factuur voor de volgende termijn

2 – Aangetekend via post (De Waterman 2, 5215 MX ’s-Hertogenbosch) of aangetekend per e-mail (info@perfectview.nl)

Meer informatie
Lees meer over de beëindiging van licenties in onze voorwaarden, waarmee u akkoord bent gegaan bij het aanvragen van het account (punt 11, Klik hier)

Waarom moet u op deze manier opzeggen
• Wij willen dat u tijdig opzegt, omdat wij anders (financiële) verplichtingen aangaan voor uw CRM account.
• Wij willen dat u schriftelijk opzegt, omdat het om uw belangrijke (klant)gegevens gaat. Wij vinden het onze plicht en uw recht om hier uiterst zorgvuldig mee om te gaan en wij kunnen het ons niet veroorloven één fout te maken. Wij doen dit dus in het belang van u en alle andere klanten!
• Wij leggen de verantwoordelijkheid voor het opzeggen bij u, omdat wij op deze manier zo min mogelijk mensen hoeven in te zetten waardoor we de prijzen laag kunnen houden.

Inmiddels gebruiken bijna 10.000 organisaties PerfectView CRM Online. Om er voor te zorgen dat alles voor onze klanten goed geregeld is (beschikbaarheid, beveiliging, toegang, gratis data opslag én ondersteuning e.d.), moeten we streng zijn in het hanteren van onze voorwaarden en procedures.

Wij maken dan ook geen uitzondering en gaan niet in op coulanceverzoeken!

Hoe kan / moet ik gebruikers(licenties) verwijderen?

Om er voor te zorgen dat u een factuur met het juiste aantal gebruikers(licenties) krijgt, moet u als volgt handelen.

1-Minimaal één (1) dag vóór de datum van de factuur voor de volgende termijn actie ondernemen.

2-Door het benodigde aantal gebruikerslicenties te verwijderen via ‘Instellingen (oranje knop met wit tandwiel aan de rechterkant van het scherm in PerfectView)  > Applicatie instellingen > Licenties > Gebruikers’. Selecteer de juiste medewerker en druk op het ‘-‘ teken in de menubalk en volg de stappen in de wizard (o.a. om relaties en activiteiten over te zetten).

3-Door schriftelijk via post (De Waterman 2, 5215 MX ’s-Hertogenbosch), e-mail (info@perfectview.nl) of ‘Help mij’ (groene knop met wit vraagteken aan de rechterkant van het scherm in PerfectView CRM Online) het nieuwe aantal gebruikers(licenties) door te geven

Meer informatie
Lees meer over de tarieven: kosten en betaling in onze voorwaarden, waarmee u akkoord bent gegaan bij het aanvragen van het account (punt 6, : Klik hier)

Waarom moet u op deze manier downgraden?
• Wij willen dat u tijdig downgrade, omdat wij anders (financiële) verplichtingen aangaan voor uw CRM account.
• Wij willen dat u dit schriftelijk doet, omdat het om uw belangrijke (klant)gegevens gaat. Wij vinden het onze plicht en uw recht om hier uiterst zorgvuldig mee om te gaan en wij kunnen het ons niet veroorloven één fout te maken. Wij doen dit dus in het belang van u en alle andere klanten!
• Wij leggen de verantwoordelijkheid bij u, omdat wij op deze manier zo min mogelijk mensen hoeven in te zetten waardoor we de prijzen laag kunnen houden.

Inmiddels gebruiken ruim 3.750 organisaties PerfectView CRM Online. Om er voor te zorgen dat alles voor onze klanten goed geregeld is (beschikbaarheid, beveiliging, toegang, gratis data opslag én ondersteuning e.d.), moeten we streng zijn in het hanteren van onze voorwaarden en procedures.

Wij maken dan ook geen uitzondering en gaan niet in op coulanceverzoeken!

Talen

In welke talen kan ik PerfectView CRM Online gebruiken?

U kunt PerfectView CRM Online in het Nederlands, Engels en / of Duits gebruiken.

Contract en gegevens

Hoe kan ik factuurgegevens wijzigen?

Klik rechts in PerfectView CRM Online op Instellingen (oranje knop met wit tandwiel) > Applicatie instellingen > Licenties > Mijn contract gegevens (u heeft beheerdersrechten nodig) & vul uw eigen wachtwoord in. Druk vervolgens op [+] Contractinformatie > Factuurgegevens; hier kunt u uw organisatienaam / factuuradres en eventueel het BTW nummer wijzigen (afhankelijk van het land) en de regel (onder de naam) benutten voor een inkoopnummer of kenmerk / referentie.

Hoe kan ik contactpersoon gegevens wijzigen?

Klik rechts in PerfectView CRM Online op Instellingen (oranje knop met wit tandwiel) > Applicatie instellingen > Mijn contract gegevens (u heeft beheerdersrechten nodig) & vul uw eigen wachtwoord in. Druk vervolgens op [+] Contractinformatie > Contactpersonen; hier kunt u de gegevens van de contactpersonen aanpassen, zoals het e-mail adres van de financiële contactpersoon.

Waar kan ik mijn facturen terugvinden?

Klik rechts in PerfectView CRM Online op Instellingen (oranje knop met wit tandwiel) > Applicatie instellingen > > Licenties > Mijn contract gegevens (u heeft beheerdersrechten nodig) & vul uw eigen wachtwoord in. Klik vervolgens op ‘Mijn facturen’ en bekijk hier uw facturen (dubbelklik op de factuurregel), druk ze af (kopieer, knip en plak de tekst in Word) of download ze.

Waarom moet ik zelf mijn contractgegevens & licenties beheren?

Het beheren van uw contractgegevens en licenties is uw verantwoordelijkheid én u bent de enige die beheeracties uit kunt voeren (wij kunnen u hier om privacy- / beveiligingsredenen niet mee helpen). Wij kennen uw situatie namelijk niet en weten bijvoorbeeld niet wat u wilt met een (vrijgekomen) licentie.

Kan ik (een kopie van) het contract ontvangen?

Er is geen schriftelijk ondertekend contract. Er is namens de organisatie online een account aangevraagd waarbij akkoord is gegaan met de voorwaarden. Op enig moment is er op ‘Klant worden’ gedrukt in PerfectView; dat houdt in dat iemand met inloggevens bewust een drie-stappen-plan heeft doorlopen. Hierin zijn o.a. het aantal gebruikers en de contactgegevens doorgegeven. In stap 3 is er tenslotte op bevestigen gedrukt, waarmee er is overeengekomen dat PerfectView wordt gebruikt met alle functionaliteiten en conform de voorwaarden én dat wij daar een factuur voor mogen sturen. Deze is per e-mail naar het adres gestuurd van de ingevoerde financiële contactpersoon. Een ander ‘bewijs’ van een overeenkomst, is de ontvangen en (indien van toepassing) betaalde factuur.

Is er een Quick Reference Card met screenshots beschikbaar ?

Ja, klik hier »

On-premise software van PerfectView

Wat is de laatste versie en hoe kom ik hieraan?

In november 2015 is PerfectView 9.11 (on-premise) beschikbaar gekomen. Daarmee beschikken klanten over de laatste versie met updates voor functies, oplossingen voor kwetsbaarheden en prestatieverbeteringen ten opzichte van eerdere versies. Onze klanten worden geïnformeerd zodra de nieuwe versie (9.12) beschikbaar is.