Wat is CRM marketing?

Tegenwoordig is er immens veel data beschikbaar over potentiële en huidige klanten. Marketing en communicatie uitingen worden dus steeds specifieker en gerichter naar de (potentiële) klant toe. Een manier om deze klantgegevens te achterhalen en bij te houden is het gebruik van een CRM systeem. Het is dus niet langer natte vinger werk, maar heuse customer relationship marketing (CRM marketing).

Wees klantgericht met CRM marketing

Vroeger dacht men; hoe meer de klant in aanraking komt met onze marketinguitingen hoe hoger de kans dat hij of zij een aankoop zal plegen en uiteindelijk klant wordt. Aangezien er vroeger nog niet zo heel veel manieren waren om de klant te bereiken is dat nog niet zo gek gedacht. Echter, anno 2019 zijn er talloze kanalen aanwezig om (potentiële) klanten te bereiken. Daar komt nog eens bij dat de concurrentie immens hoog is deze dagen en de consumenten worden overspoelt met allerlei marketing uitingen. Het antwoord hierop? Klantgerichte advertenties door middel van CRM marketing. 

Marketing op basis van klantgegevens

Met CRM marketing haal je de gegevens uit een CRM systeem waardoor je de klant op individueel niveau kan benaderen. Het magische woord is dan ook ‘onderscheiden’. In de berg met talloze marketing uitingen die de consument dagelijks naar zich toe geslingerd krijgt wil jij uitblinken. De gepersonaliseerde marketing uitingen sluiten aan op de wensen van de klant waardoor hij of zij eerder zal worden getriggerd om erop in te gaan.

Daarnaast heeft iedereen binnen het bedrijf toegang tot het CRM systeem. Hierdoor hoeven klanten niet telkens hun verhaal opnieuw te vertellen wanneer ze een andere medewerker spreken. De eerder besproken zaken staan namelijk overzichtelijk genoteerd in het CRM systeem. 

CRM systeem van perfectview

Het CRM systeem van perfectview maakt CRM marketing overzichtelijk en gemakkelijk. Benieuwd naar de talloze voordelen die ons CRM systeem biedt? Bekijk ze hier. Enkele voordelen van ons CRM systeem op het gebied van marketing zijn:

  •  Kenmerken en selecties
  •  Doelgroepsegmentatie
  •  Nieuwsbrieven en e-mailings
  •  Campagne opvolging

Heb je nog vragen of heb je advies nodig op het gebied van CRM marketing of CRM systemen? Neem gerust contact met ons op. Wij staan je graag te woord.

CRM