Wat is one to one marketing?
Op deze pagina lees je wat one to one marketing is en welke technologie je gebruikt om dit tot een succes te maken.
Inhoud van deze definitie pagina
- Wat one to one marketing is
- Waarom one to one marketing belangrijk is
- Hoe kun je met marketing klanten binden aan je bedrijf?
- CRM marketingtools om uit te proberen
Definitie one to one marketing
De betekenis van one to one marketing is het persoonlijk maken van interactie met betrekking tot de verkoop van een product of dienst. Er wordt direct gecommuniceerd met de prospect. Het is een vorm van customer relationship management (CRM). In het Nederlands 1 op 1 marketing. Het is een CRM strategie waarbij je door persoonlijke interactie klanten aan je bindt en een relatie opbouwt met prospects.
Waarom one to one marketing?
De meest belangrijke reden om one to one marketing toe te passen is het binden van klanten, zo lang mogelijk. Een lange en goede relatie met een klant levert in de toekomst herhaalaankopen op. Doordat er wordt geluisterd naar de individuele wensen van de klant is het mogelijk om zeer gedifferentieerde producten of diensten aan te bieden die als onderscheidend worden ervaren. Dit verhoogt uiteindelijk de loyaliteit. Een ander groot voordeel van een goede relatie met de klant is dat er kans op mond tot mond reclame ontstaat. Deze mond tot mond reclame kan weer nieuwe klanten opleveren.
Hoe kun je klanten binden met one to one marketing?
- De persoonlijke aanpak: Few things make a bigger impression on a consumer than personal attention and appreciation. De beste koffie barista weet al wat Tom’s bestelling is, wanneer Tom de deur binnen wandelt. En daardoor blijft Tom terug komen. De truc is om de voorkeuren van jouw klanten te weten.
- “Suggesties voor jou” marketing: Ook via online websites kun je data bijhouden van het klik- en koopgedrag van een klant. Op basis van de klanthistorie creëer je een marketing plan voor deze klant met voorkeuren voor het volgende boek om te lezen (te kopen).
- Klantvoordeel marketing: Denk aan de bonus kaart van de Albert Heijn. De klant krijgt kortingen bij het scannen van de kaart en ondertussen kun je als bedrijf volgen welke producten populair zijn bij dit type klant. Wanneer de supermarkt weet welke gewoonten de klant heeft dan kunnen persoonlijke coupons in een nieuwsbrief gestuurd worden. Om te zorgen dat de klant blijft komen.
PerfectView als CRM systeem
Met ons CRM systeem heb je inzicht in de gegevens van je klanten en ben je in staat om relaties te beheren. Hierdoor wordt one to one marketing een piece of cake! Zeker bij grote bedrijven is het nog weleens lastig om de klanten te onderscheiden en te onthouden wat de individuele wensen zijn. Met ons CRM systeem haal je dit snel en gemakkelijk terug.
Ervaar het zelf met een gratis testaccount!
3 CRM definities
Wat is klantenbinding
Wat is klantenbinding? Op deze pagina lees je wat klantenbinding is en waarom dit belangrijk is voor ondernemers. Met CRM technolo. Lees meer
Wat is CRM strategie
Wat is een CRM strategie? Op deze pagina bespreken we CRM strategieën en hoe je een CRM strategie aanpakt. We beginnen met de def. Lees meer
Wat is een prospect?
Wat is een prospect? Je leest op deze pagina over prospects en hoe je gemakkelijk overzicht krijgt over jouw prospects. Wij leggen. Lees meer