Wat is CRM data?

Het verzamelen van gegevens geeft inzicht. Op deze pagina wordt duidelijk waarom je een CRM systeem verrijkt met data van jouw klanten. Je houdt de data actueel dankzij de automatische KvK tool. We beginnen met een definitie-omschrijving.

Inhoud van deze definitie pagina

  • Wat CRM data is
  • Waarom je CRM wilt verrijken met actuele data
  • KvK informatie automatisch in CRM
  • Verfijnen op branche data
  • Up to date gegevens op één online plek
  • KvK koppeling in CRM uitproberen

Definitie CRM data

CRM data is alle data die jij in de loop van tijd hebt verzameld over jouw klanten. Het geeft inzicht in de behoeftes, interesses en markten van jouw klanten. De data kan zeer diepgaand inzicht verschaffen en heeft praktisch geen limitaties. Alles wat jij over je klanten te weten komt, kan toegevoegd worden aan de database.

Waarom verrijk je CRM met actuele data?

Hoe meer je van de klant te weten komt, hoe beter je hem kan bedienen. Het is daarom belangrijk dat je continu in contact met hem bent en aantekeningen maakt van de gesprekken. Zo weet jij ruim op tijd dat jouw klant aan schaalvergroting wil doen en dus misschien wel op zoek is naar een extra leverancier. Door hier op in te spelen kun jij op tijd voorbereidingen treffen om meer te leveren aan deze klant. Daardoor loop je geen mogelijke omzet mis.

KvK data automatisch in CRM

PerfectView CRM biedt dé oplossing om klantenkaarten te verrijken met de meest actuele organisatiegegevens. Wanneer je in PerfectView CRM Online een organisatie toevoegt aan je relatiebestand, dan is de koppeling met het KvK register een zeer efficiënte tool.

Jij kiest of je de organisatiekaart wilt vullen met de actuele organisatiegegevens volgens het Kamer van Koophandel-register. Bovendien, zo gauw er iets wijzigt in de gegevens van je contacten in het KvK register, dan signaleert CRM dit automatisch. Zo ben je er zeker van dat je altijd werkt met de meest accurate adresgegevens. Ook word je met de CRM data koppeling automatisch op de hoogte gesteld van faillissementen!

Verfijnen op branche data in CRM

Bovendien worden de SBI-codes van organisaties opgeslagen. Hier kun je data analyses op los laten. Segmenteer bijvoorbeeld je relaties op type branche. Creëer een overzicht van de bedrijven in CRM van alle bedrijven van hetzelfde type branche (of meerdere branches). Vervolgens kun je naar deze groep van contacten een nieuwsbrief (met branche-gerelateerde inhoud) sturen.

Up to date gegevens op één online plek

Een CRM systeem zorgt ervoor dat al jouw klantgegevens up to date zijn en alles op één plek is opgeslagen. Je houdt daardoor gemakkelijk het overzicht en kunt per klant zien wanneer je ze voor het laatst gesproken hebt. Is het alweer tijd om eens wat van jezelf te laten horen? Waarschijnlijk wel. Met een CRM systeem zorg je ervoor dat jij top of mind blijft bij jouw klanten.

KvK koppeling in CRM uitproberen

Wil jij ook een CRM systeem die KvK informatie automatisch update?

Klik hier voor een gratis testaccount!

1 CRM definitie

Wat is een customer journey

Wat is een customer journey? Je leest op deze pagina wat een customer journey is en welke stappen je neemt om een customer journey. Lees meer