Wat is klantenbinding?

Op deze pagina lees je wat klantenbinding is en waarom dit belangrijk is voor ondernemers. Met CRM technologie maak je klantenbinding leuk en eenvoudig.

Inhoud van deze definitie pagina

Definitie klantenbinding

Klantenbinding is een strategie om bestaande klanten aan je te binden voor langere tijd. Een lange en goede relatie met een klant levert in de toekomst herhaalaankopen op. Doordat er wordt geluisterd naar de individuele wensen van de klant is het mogelijk om zeer gedifferentieerde producten of diensten aan te bieden die als onderscheidend worden ervaren. Dit verhoogt uiteindelijk de loyaliteit.

Waarom klantenbinding?

Een lange en goede relatie met een klant levert in de toekomst herhaalaankopen op. Doordat er wordt geluisterd naar de individuele wensen van de klant is het mogelijk om zeer gedifferentieerde producten of diensten aan te bieden die als onderscheidend worden ervaren. Dit verhoogt uiteindelijk de loyaliteit.
Klantloyaliteit refereert naar klanten die herhaaldelijk terugkomen voor meer. Een ander groot voordeel van een goede relatie met de klant is dat er kans op mond tot mond reclame ontstaat. Deze mond tot mond reclame kan weer nieuwe klanten opleveren.

Hoe beïnvloed je de loyaliteit van klanten?

Zeker bij grote bedrijven is het nog weleens lastig om de klanten te onderscheiden en te onthouden wat de individuele wensen zijn. Met ons CRM systeem haal je dit snel en gemakkelijk terug. Met ons CRM systeem heb je inzicht in de gegevens van je klanten en ben je in staat om relaties te beheren. Hierdoor wordt klanten aan je binden gemakkelijk en leuk. Wil je het CRM uitproberen? Test het voor 14 dagen gratis.

Upselling en klantenbinding

Upselling berust vooral op het ontwikkelen van een innige vertrouwensband met bestaande klanten. Om een succes van deze verkoopstrategie te maken, is het belangrijk om goed te luisteren naar de wensen en behoeften van klanten. Met upselling bied je klanten een verbeterde ervaring aan en help je mensen om de versie van een product of service te vinden die optimaal aansluit bij hun specifieke wensen en behoeften.

Klantenbinding met CRM

Met het PerfectView CRM is het mogelijk om bestaande en toekomstige klanten te volgen door hun individuele customer journey. Jij weet dus precies welke content jouw klanten nodig hebben om te kunnen komen tot een bestelling. Daardoor ben je altijd “precies wat ik nodig had”. Met zulke goede service en de daarbij horende klanttevredenheid, sleep jij dus meer orders binnen. Is dat ook iets voor jou?
Wil je klanten beheren en relaties opbouwen op een leuke en eenvoudige manier? Dan raden wij je aan om een gratis testaccount aan te vragen. Ervaar zelf hoe ons CRM systeem jou verder helpt met het verbeteren van klantrelaties.

1 CRM definities

Wat is upselling?

Wat is upselling? Op deze definitie pagina lees je wat upselling is. Upselling lukt alleen als je het op de juiste manier aanpakt.. Lees meer