Wat is ticketing?

Een ticketing systeem helpt je organisatie wanneer een klant een vraag of klacht heeft. Uiteraard wil je dat dit in beide gevallen zo spoedig mogelijk wordt opgepakt. PerfectView maakt gebruik van ticketing, er wordt direct een ticket aangemaakt in het CRM systeem zodra de e-mail van de klant is ontvangen. Op deze manier wordt elke vraag of klacht gekoppeld aan de juiste persoon in CRM. Dat betekent dat je direct kan inzien welke geschiedenis deze klant heeft. Zijn er bijvoorbeeld in het verleden soortgelijke vragen of klachten geweest?

Alle inkomende e-mail die gekoppeld is aan een bepaald e-mailadres (bijvoorbeeld support@voorbeeld.nl of helpdesk@voorbeeld.nl) worden automatisch geordend en gearchiveerd. Tevens is het mogelijk een auto-reply in te stellen, bijvoorbeeld om een bevestiging van ontvangst te verzenden.

Wanneer een organisatie een antwoord stuurt op basis van een ticket, en de klant antwoordt hier op, worden beide e-mails gekoppeld aan hetzelfde ticketnummer. Zo behoudt je overzicht en kan je de doorlooptijd van een vraag of klacht monitoren.

Het is daarnaast mogelijk om e-mails in categorieën te verdelen, (bijvoorbeeld: in afwachting) afhankelijk van de prioriteit van de situatie.

De voordelen van ticketing in een CRM systeem zijn:

  • Snel vragen en klachten afhandelen
  • Overzicht creëren
  • Vragen en klachten ordenen en categoriseren
  • Efficiënter werken
  • Hogere klanttevredenheid