20 apr. 2013 | Nieuws

Do’s en dont’s van een CRM training

Denk je na over het plannen van een CRM training? Om alles uit een CRM systeem te kunnen halen, is het belangrijk dat gebruikers getraind worden. Als je implementatietraject zo goed als klaar is zal je vast bezig zijn met het vervolg.

CRM training do’s en dont’s:

1. Niet te snel trainen; ideaal is de vrijdag voor de livegang op maandag. Uitgangspunt is zo dichtbij de livegang als mogelijk

2. Laat trainen in een ‘speeltuin’; waar data ingevoerd kan worden en fouten gemaakt mogen worden

3. Laat trainen met een ingerichte omgeving; en op onderdelen die relevant zijn voor de deelnemers.

4. Focus op het trainen van de dagelijkse routine; zo zorg je ervoor dat handelingen / procedures / trajecten die vaak gedaan moeten worden, goed gedaan worden.

5. Geef extra training aan ‘power-users’; zodat je (de juiste) training dichtbij de mensen brengt die het nodig hebben. Voorkom dat het een eenmalig-kom-uit-de-lucht-vallen moment wordt dat gebruikers overkomt in plaats van dat ze er in participeren.

bron: http://www.crmsoftwareblog.com/

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView