27 jan. 2016 | CRM

Tips voor een succesvolle klantenservice

Review 4,5 van de 5 sterren

Behalve klanten werven is klanten tevreden houden ook erg belangrijk. De verwachtingen van de kwaliteit van klantenservice zijn de afgelopen drie jaar behoorlijk toegenomen (bron: onderzoek februari 2015 in opdracht van Aspect). Daarnaast geeft 56% van de ondervraagden aan geen aankoop meer te doen bij ten minste één bedrijf door een slechte klantervaring.

Hoe optimaliseer je de klantervaring voor je organisatie?

  1. Wees online aanwezig om te reageren op complimenten en klachten en handel e.e.a. direct af.
  2. Investeer in goede mensen en de juiste tools om een goede klantenservice te bieden. Klanten zijn bereid meer geld te betalen aan organisaties die positieve klantervaringen garanderen én ze blijven langer klant.
  3. Stimuleer klantloyaliteit door:
  • Personalisering: verzamel en analyseer klantgegevens en gebruik dit om (behalve reacties te geven op vragen of klachten) je klanten ook te verbazen/verrassen met relevante tips & tricks of aanbiedingen. Bijvoorbeeld op basis van aankoopgeschiedenis, klikgedrag of eerdere opmerkingen.
  • De klant de controle te geven: over de manier en het middel van communicatie (social media, sms, e-mail, telefoon).

Hoe kan PerfectView je helpen bij een succesvolle klantenservice?

In PerfectView CRM kan je bijvoorbeeld de activiteiten support en klacht gebruiken voor de juiste opvolging en om notities, betrokkenen en bijlagen vast te leggen. Met behulp van standaard teksten kan je snel reageren via e-mail. Door een koppeling met Twitter kan je vanuit PerfectView direct actie ondernemen op complimenten of opmerkingen die via deze sociaal netwerksite worden gepubliceerd. Verder is PerfectView bij uitstek de tool om aankopen, klikgedrag en contacthistorie vast te leggen en in je voordeel te gebruik. Gebruik je de PerfectView VOiP-koppeling, dan kan bij inkomende gesprekken direct de juiste relatiekaart geopend worden en heb je in 1 oogopslag de complete contacthistorie in beeld. Uiteraard voorziet PerfectView ook in rapportages zodat je tijdig bij kunt sturen.

Ontdek zelf hoe je de beste klantenservice kunt leveren en ervaar de kracht van PerfectView door een gratis testaccount aan te vragen.

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView