26 jul. 2010 | CRM

CRM en koppelen

Waar moet je op letten bij CRM en koppelen? CRM is een eigen vakgebied binnen ICT, maar het wordt ook ingezet ter verbetering van andere systemen. Denk aan Enterprise Resource Planning (ERP) en Business Intelligence (BI). Maar waar moet je op letten als je CRM wilt koppelen?

CRM en koppelen

  • Koppelen is vaak kostbaar en moeilijk, bijvoorbeeld omdat het maatwerk betreft
  • Niet alle systemen -en dan met name oudere systemen- zijn goed koppelbaar
  • Er kunnen problemen ontstaan met vervuilde of incomplete data
  • Koppelingen dienen met bewegingen te kunnen meebuigen. Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat een starre koppeling wijzigingen aan het applicatielandschap ernstig blokkeert of vertraagt
  • Koppelingen maken het systeem als geheel onbetrouwbaarder

Conclusie

Het integreren van verschillende systemen vereist dus een goede kosten / baten-afweging.

Probeer CRM gratis uit

Ervaar zelf de kracht van de gratis CRM Software van PerfectView. Vraag een gratis account aan, waarmee je binnen 2 minuten over je eigen omgeving beschikt waarin je met Relatiebeheer, Sales & Klantenservice aan de slag kunt.

Dit artikel is gebaseerd op een bericht op Computable

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView