15 feb. 2014 | Nieuws

Afscheid nemen van onrendabele klanten

Onrendabele klanten

CRM gaat onder andere over afscheid nemen van onrendabele klanten en (extra) aandacht geven aan je beste klanten. Maar wat zijn onrendabel klanten en wat zijn je beste klanten?

Zorg ervoor dat je alle juiste informatie hebt. Leg deze vast en haal deze vervolgens uit je CRM systeem.

Zoals:

  • Hoeveel verkoopkansen heb je bij een klant en hoe succesvol waren deze?
  • Neemt de klant deel aan evenementen?
  • Lees je klant je nieuwsbrieven?
  • Bezoekt de klant je website?
  • Heeft je klant informatie opgevraagd?
  • Krijg je feedback van je klant via social media?

Omzet en winstmarge én onderbuikgevoel zijn onvoldoende om een juiste keuze te maken. Kijk bijvoorbeeld ook (én vooral) naar potentie.

Zelf de kracht van CRM ervaren?

Start direct gratis en binnen 2 minuten kan je aan de slag met relatiebeheer, CRM, sales, marketing, facturatie en e-mailingen.

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView