26 jul. 2010 | Nieuws

De 4 P’s van CRM

‘De 4 P’s van CRM’ is een visie op klantrelaties die aan de basis ligt van CRM (Customer Relationship Management) en klantgericht ondernemen. De 4 P’s van CRM zetten de klant centraal. Kennis over de individuele klantwaarde en de waardering van klanten voor de organisaties, levert de volgende waardesegmentatie uitgedrukt in de 4 P’s van CRM op:

De 4 P’s van CRM

Partner

– hoge toegevoegde waarde voor de klant
– hoge opbrengst voor de leverancier
– dit zijn de ambassadeurs

Profiteur

– hoge toegevoegde waarde voor de klant
– geringe opbrengst voor de leverancier
– klanten die veel service willen, maar daar weinig voor teruggeven

Potentiële wegloper

– lage toegevoegde waarde voor de klant
– hoge opbrengst voor de leverancier
– een groep om aandacht te geven in een klantgerichtheidsprogramma

Passant

– lage toegevoegde waarde voor de klant
– lage opbrengst voor de leverancier
– de meest interessante groep voor het ontwikkelen van ambassadeurs en partners

De organisaties die zowel de klant als de aandeelhouder gelukkig weten te maken kunnen er op rekenen over te zullen blijven.

Ervaar zelf de kracht van CRM en pas klantgericht ondernemen toe

Ervaar zelf de kracht van PerfectView CRM Online en vraag gratis en vrijblijvend een testaccount aan. Je ontvangt je eigen account waarin je zonder belemmeringen met Relatiebeheer & Sales aan de slag kunt.

Dit artikel is gebaseerd op een column van Wil Wurtz (directeur CRM Association NL)

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView