14 okt. 2015 | Nieuws

e-mail nieuwsbrieven onderzoek 2015

e-mail nieuwsbrieven

Het e-mail nieuwsbrieven onderzoek 2015 van Blinker geeft een aantal interessante inzichten. Als je losse e-mails of bulkmails gaat sturen uit je CRM systeem, dan is het handig om te weten waar je allemaal op moet letten. PerfectView heeft dit hieronder op een rijtje gezet.

  1. Lezen en device

► e-mail wordt het meest op een telefoon gelezen (36%) en het minst vaak op een tablet (10%)
► denk dus van te voren goed na over de lengte / grootte en plaats van de boodschap in je e-mail als deze op kleine(re) schermen wordt gelezen

  1. Lezen en momenten

► de meest favoriete e-mail leesmomenten zijn: 19-21 uur gevolgd door 21-23 uur, 7-9 uur, 17-19 uur en 9-11 uur
► tussen 23-1 uur en 11-13 uur scoren het slechtst
► jeugd leest vooral ’s avonds en ouderen vooral ’s ochtends

  1. Inschrijven

► redenen om in te schrijven voor e-mail nieuwsbrieven zijn aanbiedingen / deals (61%) en op de hoogte blijven van een merk en organisatie (51%)
► zorg dat je in het tweede geval wel echt relevante (nieuwswaardige) items communiceert
►  93% van de Nederlanders ontvangt minstens 1 nieuwsbrief en 43% zelfs 1 tot 5 stuks
► vanaf 2013 ontvangt een steeds groter aantal Nederlanders minimaal 6 nieuwsbrieven
► 60% van de Nederlanders hebben zich het afgelopen jaar op 1-5 nieuwe e-mail nieuwsbrieven ingeschreven
► de leeftijdsgroep 45-tot-54 blinkt uit in het inschrijven voor nieuwe e-mail nieuwsbrieven

  1. Uitschrijven

► jongste Nederlanders (14-tot-17-jarigen) schrijven zich het minste uit voor e-mail nieuwsbrieven
► 45-54 jarigen schrijven zich het meeste uit, maar zijn ook de kampioen e-mail ontvangers
► gebrek aan relevantie en een te hoge frequentie zijn uitschrijfredenen

  1. E-mail nieuwsbrieven en reclame

► reclamemails zijn de reden dat 72% van de Nederlanders een online aankoop doen
► voorwaarde is dan natuurlijk wel dat het een ‘goede’ reclamemail is (die dus niet wordt aangezien voor SPAM, met een goed onderwerp en juiste, verleidende inhoud inclusief ‘call-to-action’)
► alle leeftijden laten zich verleiden door een commercieel e-mail bericht
► e-mail is met 70% het favoriete kanaal van de Nederlanders voor het ontvangen van reclame
► vaak is dit ook vanwege het anonieme karakter; iemand kan zelf bepalen wanneer en of hij/zij mailt leest

  1. Populaire e-mail providers

► Gmail en Hotmail (Outlook.com) zijn de populairste e-mailproviders
► test vooral bij deze 2 providers hoe uw e-mail nieuwsbrief binnenkomt

  1. E-mail en jongeren

► e-mail onder jongeren is springlevend (naast (!) het gebruik van social media)
► 86% van de jongeren in de leeftijdsgroep 18-24 jaar heeft een Hotmailadres

  1. E-mail checken

► meer dan de helft van de Nederlanders checkt zijn e-mail vaker dan 3 keer per dag
► 7% kijkt niet elke dag naar zijn e-mail
Bron: Nationaal E-mail Onderzoek 2015 van Blinker

Wat zijn de voordelen van e-mailen uit CRM?

  • De e-mails zijn terug te vinden bij de relatie, zodat je weet – naast telefoongesprekken, bezoeken en andere communicatie (brieven, offertes e.d.) – wat er speelt en heeft gespeeld bij de relatie
  • Je kunt gebruik maken van standaard e-mail teksten (incl. standaard bijlagen) en dat scheelt je een hoop (zoek-, knip- en plak-) tijd
  • Mails zien er door het gebruik van (verschillende) sjablonen professioneel uit
  • Afmeldingen voor e-mail nieuwsbrieven kunnen in hetzelfde systeem worden verwerkt en bij het maken van een selectie voor de volgende mailing, ontbreken de afmelders (zoals het wettelijk ook verplicht is)
  • Je krijgt waardevolle statistieken over: geopend, geklikt en meer
  • Door e-mail te combineren met (web)formulieren kan je bijvoorbeeld inschrijvingen voor evenementen of informatie aanvragen automatiseren; dan komen er geen handmatige acties meer aan te pas. Dit scheelt tijd én fouten.

Doelgroep

Uiteraard kunnen deze resultaten anders zijn binnen je doelgroep, daarom is het belangrijk deze te kennen. Wat zijn hun wensen en voorkeuren? Gebruik behalve voor het sturen van e-mails uw CRM pakket ook hiervoor!

Probeer PerfectView 14 dagen gratis én ervaar hoe deze online CRM software o.a. helpt bij e-mailen uit CRM om tijd te besparen, winst te vergroten en de juiste beslissingen te nemen.

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView