11 mrt. 2009 | Nieuws

Zorg dat je feedback van klanten krijgt (+ tips)

Waarom zouden organisaties feedback van klanten moeten willen hebben? Om direct in te kunnen spelen op vragen van klanten. Hieronder volgen vijf tips om in contact te blijven met je klanten:

1. Grijp elke kans om feedback van klanten te krijgen

Feedback van klanten is altijd waardevol. Zowel positieve als negatieve feedback geeft interessante informatie. Maak daarom van elke gelegenheid gebruik om feedback aan je klanten te vragen. Je kunt bijvoorbeeld korte vragenlijsten gebruiken en de resultaten op een juiste manier verwerken (bijvoorbeeld in een systeem). Zo beschik je over de meest actuele informatie over je klanten.

2. Betrek klanten in je keuzes

Laat klanten meedenken en feedback geven over je organisatie en producten / diensten. Klanten hebben goede ideeën, omdat zij vanuit een ander perspectief naar je organisatie en producten / diensten kijken.

3. Maak het klanten gemakkelijk om feedback te geven

Zorg dat klanten gemakkelijk en snel feedback kunnen geven, bijvoorbeeld via e-mail, telefoon of in een forum.

4. Signaleer cross- en upselling kansen

Zorg dat je medewerkers die klantcontact hebben, klanten andere diensten aanbieden en ze nog beter van dienst zijn.

5. Deel klantfeedback met de gehele organisatie

De medewerkers met klantcontact hebben actueel inzicht in de tevredenheid en feedback van klanten. Zij kunnen zo gericht actie ondernemen op klachten, vragen en / of (verkoop)kansen. Het is ook verstandig om de feedback van klanten te delen met de organisatie. Zo kunnen beslissingen over productie of dienstverlening door iedereen in de organisatie beter onderbouwd worden.

CRM software

CRM software is het ideale instrument om feedback van klanten te verwerken, te raadplegen en in je voordeel te gebruiken. Met behulp van de gegevens uit zo’n CRM systeem weet je namelijk wat er speelt bij je klanten en kan je direct op (verkoop)kansen ingaan. Bijkomend voordeel is dat de aandacht voor je klanten een positief effect heeft op de tevredenheid en loyaliteit.

Dit artikel is gebaseerd op een bericht op effectory.nl

Aanbevolen blogs

Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021

Callvoip integratie met PerfectView CRM

Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021

Leadinfo integratie met PerfectView