15 jun. 2014 | Nieuws
CRM do’s en don'ts

CRM do’s en don’ts om je CRM systeem ook echt te gaan én te blijven gebruiken. Onze gebruikers werken dagelijks met ons CRM pakket. Wij spreken ze regelmatig en ondersteunen bij vragen. Ook geven we advies aan organisatie die nèt starten met de implementatie van CRM. Na ruim 34 jaar ervaring weten we waar we over spreken.
We hebben deze belangrijke do’s en misschien nog wel belangrijkere don’ts voor je op een rij gezet:
1. DO : benadruk de voordelen bij de gebruikers; zodat gebruikers weten hoe de CRM software helpt de organisatie doelstellingen te bereiken
DON’T : sla bovenstaande niet over om direct naar het technische aspect van de software te kijken
2. DO : leer gebruikers eerst de basisbeginselen
DON’T : duik niet direct in de meer complexere features; leer CRM bijvoorbeeld eerst op een desktop gebruiken voordat u het mobiel leert gebruiken
3. DO : stem de eventuele trainingsmethode af op de complexiteit van het systeem én de kennis en vaardigheden van de gebruikers
DON’T : wil niet in 1 keer alle gebruikers tegelijkertijd trainen om kosten en tijd te besparen
4. DO : zorg dat bestaande én nieuwe gebruikers up-to-date zijn en blijven met betrekking tot nieuwe functionaliteiten
DON’T : denk niet dat gebruikers het systeem goed kunnen (blijven) gebruiken door slechts 1 training gevolgd te hebben
5. DO : evalueer of de gebruikers dat geleerd hebben wat ze voor het dagelijkse gebruik en hun functie nodig hebben
DON’T : vergeet niet leerdoelen te benoemen
6. DO : verkrijg feedback van de gebruikers over de CRM software bijvoorbeeld aan de hand van een vragenlijst
DON’T : vergeet niet de feedback op te volgen
Heb je nog geen CRM in gebruik of wil je jouw bestaande CRM vergelijken of wellicht vervangen? Test ons CRM Systeem gratis en binnen 2 minuten kan je -zonder implementatie- aan de slag met relatiebeheer & CRM, sales & marketing, facturatie en e-mailingen.
Ervaar zelf de kracht!
Aanbevolen blogs
Aanbevolen, Nieuws | 23 dec. 2021
Callvoip integratie met PerfectView CRM
Aanbevolen, Nieuws | 06 apr. 2021
Leadinfo integratie met PerfectView
Aanbevolen, Nieuws | 19 feb. 2020